4012551401 |
Art per Aprendre |
2023-2024 |
Taller. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
18/10/2023 - 29/11/2023 (15 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
INS Ca n'Oriac |
|
c. Príncep de Viana, s/n (Sabadell)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental I
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
08/09/2023 - 24/09/2023 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquest curs va adreçat a mestres d’educació primària.
La finalitat de la proposta és viure diferents exemples d’aprenentatge globalitzat a través de
l’expressió corporal i artística com a eines vehiculars. Per això, és necessari viure l’experiència des
del propi cos i l’expressió artística, i implicar-nos en el procés des de la pròpia experiència i vivència.
Durant el curs, viurem exemples que s’han dut a la pràctica a diferents escoles de primària. Es
facilitaran recursos i materials per treballar a l’aula amb l’alumnat a través de l’Art (moviment, artistes
plàstics). Tanmateix s’oferirà un dossier amb totes les propostes i sessions pedagògiques (recursos,
activitats, materials...).
Les propostes que es desenvoluparan estan vinculades als ODS i es fa referència diverses artistes
plàstiques contemporànies.
|
| |
Objectius |
● A x A: Art per Aprendre
○ L’expressió corporal i artística per motivar processos d'investigació a educació
primària
○ Viure, conèixer i aprendre a través de l’expressió corporal i artística per conduir
processos d’aprenentatge globalitzat.
○ Aprendre a comunicar-nos a través de l’expressió corporal i artística des de la inter i
transdisciplinarietat.
○ Conèixer i viure una metodologia que implica l’expressió corporal i artística per a dur
a terme un procés d’aprenentatge globalitzat.
○ Selecció de recursos pedagògics, materials i experiències inspiradores.
|
| |
Continguts |
○ Projecte “Amb Calma” (ODS)
○ Projecte Hellen Frankenthaler
A on es treballarà:
■ Seqüències d’aprenentatge a través de l’Expressió corporal i artística que
tenen un enfocament competencial i globalitzat.
■ Els elements del moviment (cos, espai, temps, energia, emoció i interrelació)
■ L’aprenentatge individual i aprenentatge entre iguals (parelles, petits grups i
grup sencer) per afavorir el procés educatiu.
■ Eines, graelles i criteris per a la programació.
■ Avaluació competencial: pautes d’observació de l’activitat, anàlisis de la
documentació, criteris per a la reflexió.
|
| |
Observacions |
Atenció Exp 2 Inici 16-10-23 Final 15-11-23
|
| |
Formador/a |
Meritxell Balada Orengo
|
| |
Avaluació |
Diari de les sessions, un exercici d’auto avaluació del procés viscut (3-2-1)
- Dissenyar un projecte d'aprenentatge globalitzat: Art x Aprendre (idea inicial)
|
| |
Requisits de certificació |
Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals plantejades
● Emplenament i tramesa del qüestionari d'avaluació de la formació
|
| |
E-mail |
crp-sabadell@xtec.cat
|
| |
ODS |
ODS4 - Educació de qualitat |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
18/10/2023 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dimecres |
25/10/2023 |
1730 |
1930 |
Sessió 3 |
dimecres |
08/11/2023 |
1730 |
1930 |
Sessió 4 |
dimecres |
15/11/2023 |
1730 |
1930 |
Sessió 5 |
dimecres |
29/11/2023 |
1730 |
1930 |
|
| |